IAȘITEX – peste 100 de ani de tradiție

Parte a Grupului SCR, cel mai puternic grup industrial din România, SC Iasitex SA este una dintre cele mai durabile dintre toate companiile listate la Bursa de Valori București, cu peste un secol în domeniul țesăturilor și îmbrăcămintei.

Documentată în 1910 ca Tesatura Iași, fabrica a fost naționalizată în 1948, după care, în perioada comunistă, a fost numită Întreprinderea de Stat Tesatura Iași. După 1990, într-un context în care mii de întreprinderi au apărut doar să dispară câteva săptămâni mai târziu, compania este înființată ca o societate pe acțiuni, iar în 2003 este privatizată prin dobândirea pachetului majoritar de către grupul SCR. Secretul longevității în domeniul producției industriale de țesături și îmbrăcăminte este, potrivit domnului Gheorghe Dulhai, directorul executiv al Iasitex SA Iași, capacitatea de a se adapta continuu la cerințele în continuă schimbare ale afacerilor și ale pieței. “Iasitex a dorit să devină un jucător important în piața țesăturilor industriale și articolelor de îmbrăcăminte. A identificat cea mai bună nișă de piață și a creat câteva echipe care au împărtășit o experiență acumulată de peste 100 de ani de tradiție “, adaugă domnul Gheorghe Dulhai.

Trecerea de la o producție planificată la nivel central, care a folosit în principal forța de muncă manuală, la o economie de piață orientată tehnologic, nu a fost ușoară. “Viabilitatea companiei și locul nostru pe piață sunt câștigate pas cu pas, contract prin contract, client de client, pe care îl găsim pe cont propriu”, spune CEO-ul Iasitex. Se pare că efortul a meritat, pentru că astăzi Iasitex este cu adevărat o companie europeană cu un excelent pedigree, peste 90% din produsele sale fiind exportate. Unul dintre cei mai importanți clienți este compania ucraineană uriașă IKEA, a cărei furnizori direcți sunt clienții Iasitex. În prezent, materiile prime sunt în mare parte importate. Dar este pe cale să se schimbe. “Nu credeți că neglijăm achizițiile în România. Avem aici parteneri de afaceri despre care suntem foarte mulțumiți. Și pentru că dorim ca contribuția noastră la creșterea economiei românești să fie cât mai semnificativă, raportăm un proiect care, după implementare, va conduce la integrarea materiilor prime din România în proporție de peste 50%. S-ar putea să nu pară prea mult. Cu toate acestea, rețineți că principala materie primă de care avem nevoie este bumbacul și, în România, această cultură a dispărut mult timp în urmă și nu a fost niciodată competitivă “, spune dl Gheorghe Dulhai.

Compania cu sediul în Iași a dominat problemele financiare pe care le-a avut anul trecut. După 2013 a fost primul an cu pierderi din istoria recentă a companiei, prima jumătate a acestui an a revenit cu profit. “Tendințele pozitive din 2014 se datorează reducerii costurilor de producție, redesenării fluxurilor tehnologice și investițiilor în proiecte de optimizare a utilizării principalelor utilități (gaz și electricitate)”, explică dl Dulhai. În plus, în 2015, compania își propune să-și mărească cifra de afaceri de la 1 milion la 1,5 milioane de euro pe lună și să atragă fonduri europene de cel puțin 1.000.000 de euro, ceea ce va duce la creșterea capacităților de producție și a competitivității. Tot în această perioadă, Iașitex creează și implementează un magazin îmbunătățit on-line, care vizează creșterea valorii produsului prin adăugarea unor beneficii pentru utilizatorii finali. Potrivit CEO-ului Iașitex, acesta va fi un mod interactiv în care clientul va cunoaște în timp real toate avantajele produselor Iașitex: “Stim cu toții că tendința de cumpărare este din ce în ce mai mult prin internet. Este rapid, sigur și evită alternativa mai puțin convenabilă – cumpărăturile din magazinele aglomerate din mediul urban “. Dar Iașitex își propune, în cea mai mare parte, piața B2B, principalii clienți fiind agenți economici din diferite industrii. “În ultima perioadă am dezvoltat articole de îmbrăcăminte de lucru și articole de protecția personală. Aceste produse sunt destinate fabricilor textile din România și din străinătate, iar utilizatorii finali sunt muncitorii din diverse industrii, cei care poartă salopete sau jachete de vânătoare “, spune CEO-ul Iașitex. În perioada 2012-2013, producătorul de textile a participat la două târguri internaționale (Textile Baltic în Lituania și Heimtextil din Frankfurt, Germania), unde a stabilit relații comerciale cu unele companii participante, dar, potrivit directorului executiv al Iașitex, fără o creștere semnificativă a volumului vânzărilor .

Comentarii prin Facebook

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *