Trucuri pentru o dispoziție de milioane

oceanhouse2 - CopyDacă vrem să ne binedispunem, acum avem la îndemână câteva soluții salvatoare, ce ne pot transforma ziua, dintr-una posomorâtă, într-una veselă. Nu trebuie să plecam nici pe o insulă exclusivistă, nici să descoperim vreo comoară. Secterul stă în obiceiurile noastre zilnice, și felul în care avem grija de propria persoană.Potrivit unui studiu australian, revizuirea obiceiurilor zilnice, ne poate aduce mai multe beneficii decât ne putem aștepta. Pe scurt, iată ce trebuie făcut pentru o zi de milioane:

  • Începe ziua într-o manieră sănătoasă, este îndemnul experţilor. Persoanele care consumă, în medie, patru ceşti de ceai verde în fiecare zi, sunt mai puţin predispuse la depresie decât acelea care nu au acest obicei.  În acest caz, responsabilă cu buna dispoziţie este teanina, un compus al ceaiului verde care are rolul de a grăbi eliberarea serotoninei, un neurotransmiţător prezent în diverse organe, incluzând sistemul nervos central, cu rol important în prevenierea apariţiei depresiei şi a anxietăţii, spune studiul publicat de revista Prevention.
  • De pe masa de prânz, nu trebuie să lipsească legumele şi fructele proaspete, care să completeze un meniu cu peşte şi cereale integrale. De asemenea, trebuie limitat consumul de alimente procesate, de dulciuri sau prăjeli. Acestea nu trebuie consumate decât foarte rar şi în cantităţi mici, sugerează nutriţioniştii australieni. Persoanele care mănâncă frecvent astfel de alimente manifestă adesea stări depresive, spun ei.
  • După-amiezele sunt pentru sport, consideră specialiştii. Aceasta pentru că endorfinele, eliberate în urma exerciţiilor fizice, contribuie semnificativ la creşterea stării de bine a unei persoane. În acest sens, o simplă sesiune de sport – aproximativ 20 de minute – poate spori starea de bine pentru cel puţin jumătate de zi.
  • Seara se mănâncă alimete bogate în fier. Este recomandat ca, la cină, să fie consumate alimente bogate în fier, spun autorii cercetării. Acelaşi studiu australian arată că femeile care obişnuiesc să consume suplimente de fier sunt mai binedispuse decât acelea care recurg la medicamentele placebo.
  •  Înainte de culcare, să vă amintiţi cel puţin trei lucruri pozitive petrecute în ziua respectivă, indiferent cât de nesemnificative ar putea părea acestea.

Comentarii prin Facebook

Comentarii

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *