Hrana nesănătoasă are efecte DISTRUGĂTOARE asupra organismului

Alimentația nesănătoasă are efecte extrem de dăunătoare asupra organismului nostru. Tocmai de aceea, tonusul și starea de bine a întregului organism sunt date de ceea ce mâncăm. Spre exemplu, ochii, pielea, dantura, părul, unghiile, dar și organele interne (ficat, stomac)  trădează felul în care ne hrănim.

1.    Riscăm un grad mai scăzut de inteligență

Alimentele foarte grase reduc irigarea creierului, lucru care duce la un grad mai scăzut de inteligență. Cercetătorii de la Universitatea Washington au demonstrat științific, că mâncarea hipercalorică induce o încetinire a activității creierului.

2.    Pielea îmbătrânește prematur

O alimentație din care lipsesc antioxidanții, vitaminele și mineralele poate avea ca urmare îmbătrânirea prematură a pielii. Dulciurile, produsele bogate în grăsimi saturate și cele cu un conținut mare de sare afectează producția de colagen și elastină, iar pielea începe să se lase și astfel apar ridurile.

De asemenea, fumatul, stresul și expunerea la soare la ore nepotrivite sunt
foarte grave și au același efect nedorit.

3.    Este afectată dantura

Un consum ridicat de alimente dulci (ex: bomboane, prăjituri, înghețată, ciocolată), precum și consumul de băuturi carbogazoase afectează dantura. Dinții se cariază mult mai repede, gingiile încep să sângereze, iar respirația capătă un miros neplăcut.

4.     Este afectat sistemul osos   

Lipsa fructelor, legumelor și a produselor lactate, de unde se obține calciul necesar bunei funcționări a organismului, afectează sistemul osos și o dată cu înaintarea în vârstă, oasele devin casante, rupându-se mult mai uşor.

5.    Riscăm să suferim de boli ale inimii

Calitatea alimentelor consumate are un impact covârșitor asupra sănătății inimii. Cartofii prăjiți în mult ulei, micii la grătar, maioneza, cresc nivelul de colesterol din sânge și îmbolnăvesc inima, astfel riscăm să suferim de boli cardiovasculare.

6.     Ne îngrășăm și obosim mai repede

Pe lângă faptul că alimentele nesănătoase ne îngrașă, acestea nici nu pot să ne ofere energia necesară pentru activitățile zilnice. De aceea, obosim foarte repede, ne pierdem concentrarea și simțim permanent nevoia de a dormi. În timp, toate acestea pot duce la apariția depresiilor.
Este indicat să înlocuim alimentele nesănătoase, hipercalorice cu cele care au un conţinut slab de grăsimi, zahar şi sare.

De asemenea, organismul nostru are nevoie de fibre și de proteine, pe care le putem asimila din carnea de pui, dar și din carnea roșie.

Fructele și legumele consumate mai des, lactatele degresate, cerealele integrale, peștele și uleiul de măsline ne ajută să ne hrănim sănătos și prin urmare, să ne simțim mai bine, mai vioi și cu mai mare poftă de viață.

Comentarii prin Facebook

Comentarii

One Response to Hrana nesănătoasă are efecte DISTRUGĂTOARE asupra organismului

  1. super m-a ajutat foarte mult.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *